PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Det här med att läsa

Publicerad 2012-04-19 12:38:24 i

Många kan fråga mig hur jag kan gilla att läsa, och vad som är spännande med det. 
Mitt svar till er är; Hur kan man INTE gilla att läsa? Alla har vi olika åsikter. Men jag föredrar att läsa en bok på 300 sidor där man själv bygger upp bokens handling i huvudet. Samtidigt som man sitter i trädgården och samtidigt få färg, än att sitta instängd framför en stor skärm med högt ljud där filmen är slut efter 1½ timma. 

Missförstå mig inte. Jag gillar filmer också. Det är mysigt att göra båda. Men det är extra mysigt att gå ut och sätta sig (som idag) i hammocken med en extra filt, en kopp te och höra fågelkvitter samtidigt som man läser. Man kopplar av på ett helt annat sätt. :)

 

Så nu ska jag ta och leta upp en bok, gå ut och sätta mig och läsa en halvtimma - 45 minuter, innan det är dax att hämta lilla s.



Talk to you later!

 

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela