PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

(Motor)Cykeltur

Publicerad 2012-04-29 11:57:48 i Lina,

Hej!
Igår var en fullspäckad dag minsann, vaknade av sol och värme käkade frukost, klädde på oss cykelkläder och åkte hem till Bölis för att hämta cyklar. Cyklade iväg och jag sa när vi körde iväg att jag kommer trilla av (eftersom skorna/fötterna sitter fast i pedalerna) och mycket riktigt, vi ett tillfälle när vi skulle stanna för att dricka så hann jag inte få ur vänsterfoten och trillade såklart ;) Konstigt hur mycket man hinner tänka på kort tid: "Hur ska jag trilla?! Hoppas inte det kommer en bil!" Hann jag tänka innan jag slog i marken, fick ett litet skrapsår i handen trots att jag hade handskar, men slaget var värre (jag tog i marken med handen). Det kändes/känns ut i armen fortfarande!
Slog i höften också plus att jag tappade andan, men det är tur att det inte blev värre. Hade jag trillat åt höger hade jag juh kunnat ta emot med högerbenet :P Aja, vi cyklade iaf vidare och fick ihop en runda på 2 mil.
Efter det cyklade vi hem, duchade. Tog motorcykeln och åkte till M´s kusiner som fyllt år och blev bjudna på middag och tårta och när vi varit där en stund så åkte vi hem igen, tyvärr hade det börjat regna då så det var inte lika kul att åka hem, 8 mil på motorcykeln blev det ungefär iaf.
När vi kom hem åkte vi till Bölis igen och bastade (jag gillar verkligen inte att basta) en liten stund, duschade igen och åkte hem. Började se filmen "In time" men jag somnade mitt i filmen så jag ska se färdigt den nu tänkte jag medans M är ute och kör motorcykel en stund. När han kommer hem ska vi gå en liten promenad, köpa glass och njuta av solen! Äntligen!


Må gott hörrni!
Todeloo!
/Lina




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela