PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

En måndag då jag blev glad för det här.

Publicerad 2012-08-06 19:21:02 i Lina,


-När jag målade mina naglar vita efter att ha haft dom omålade ett längre tag och börjat känna mig naken.
-När Swante satt i mitt knä en stund ute på balkongen och jag kunde se hur han, liksom jag, njöt.
-Njutit av solens strålar, fast jag hade hoppats på regn.
-Fått senaste numret av Allt i Hemmet, utan att vända blad för att jag blev så glad av bara framsidan.
-Iskall ramlösa citrus. Isbitar och två, vackra, syrliga underbara citronskivor som prydde glaset och lät sig omfamnas av bubbelvattnet.
-Fått sms från två vänner. Vänskap från två håll, som det ska vara.
-Fått samtal av M och blivit varm inombords.
-Fått samtal från söder, och känt saknad och en stark längtan.
-När mina byxor doftade som delar av mitt tidigare liv som jag hoppas snart är mitt liv igen.
 
Todeloo!
/Lina







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela