PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

En tung börda

Publicerad 2012-08-22 13:31:00 i Lina,

Jag är en sten. Inga lufthål. Ingen plats att gömma sig på. Intakt. Jag sjunker till botten när du släpper mig i vad som borde vara ett bottenlöst hav. Jag omfamnas av sand och tång. Blir liggande. Sparkad på. Sparka lite till, gör det.
Det är så härligt när du jämför mig med en bit frigolit, som inte har någonting i ryggsäcken. "Titta, frigolitbiten var också rädd för vatten, men hon hoppade i och titta vad fantastisk hon är, hon flyter juh ändå!"
Till skillnad från mig.
På botten.
Utan några som helst livsteckan.
Jag kan inte göra luftbubblor. Kanske kunde det vara till hjälp som en ledtråd annars.

Men jag tror inte du skulle leta efter mig ändå. Jag är en sten. en tung börda.
Vem skulle vilja plocka upp någonting sådant?

Låt mig ligga.
Värdelös.


/L

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2012-08-22 15:26:59

Men Lina.. Jag blir orolig för dig, hur är det med dig?
Massa kramar och hoppas att det blir bättre snart!

Svar: Var inte orolig. Jag har varit med om det här så många gånger förr. <3
positivaarne.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela