PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Höstens fördelar!

Publicerad 2012-08-26 19:17:00 i Lina,

Blev bjudna på middag av Ms päron idag. Skönt då slapp man både laga mat OCH diska! Under min lilla promenad hem igen efter middagen funderade jag mycket på hösten.

Jag kom fram till att det är min favoritårstid. Men jag vill inte vara utan någon av våra hela FYRA årstider! Lyx. 
Det bästa med hösten är att den inte är lika kravfylld som sommaren är t.ex.

Åtminstonde så känns det inte så eftersom:

1. Man MÅSTE inte vara bruuuuun (perfekt för mig eftersom jag inte blir särskilt brun och dessutom inte har tålamod till att ligga och stekas i solen i flera timmar...)

2. Man FÅR vara inne fast det är sol ute, utan att få nedlåtande kommentarer eller blickar omklädda av höjda ögonbryn, det är trots allt inte så varmt nu.

3. Alla är mer påklädda (tacka fan för det!!). Istället för som på sommaren då man helst ska vara så avklädd som möjligt och visa så mycket (brun) hud som möjligt. För det är juh sååå "sexigt", helst redan från det att du är tolv år...

4. Man måste inte dricka alkohol i tid och (mestadels) otid, för att det "-Hör sommaren till!"...  (Helst ska man använda alkohol som en belöning också, efter jobb, när man har semester så fort solen lyser, när man grillar eller... är nybajsad..?!. -_- )

5. Man slipper känns ångest eftersom man inte hann med att trimma kroppen till fördärvelse efter alla påhittade krav om hur man ska och inte ska se ut, till "beach 2012" (2012 i detta fallet...) utan kan lugnt klämma in eventuella dallrande delar i tighta byxor eller stora, stickade tröjor.

6. Dessutom kan man andas frisk luft och njuta av alla vackra färger som naturen bjuder på! (dock en alldeles för kort tid...)


Så det så!
Todeloo.
/L



"Höjda ögonbryn och en syrlig kommentar som troligtvis lyder :  - Sitt inte inne och söla! Det är juh soooool ute!"



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela