PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Ibland känns det bara så fel.

Publicerad 2012-08-29 16:54:00 i

Att man är sådär otillräcklig ni vet. Att inget man gör duger.
En sån dag har det varit idag. 
 

"Jag känner mig som rinnande vatten,
i öknens hetta.
Som det irriterande regnmolnet,
som aldrig verkar lätta.

Som socker på ägget
och salt i teet.
Som den lilla, lilla byn
vars namn ingen vet.

Som vanten på foten
och strumpan på handen.
Som ett karieshål,
i den perfekt borstade tanden.

Jag känner mig som väckarklockan
som ringer tre timmar för sent.
Som diskmaskinen
som aldrig någonsin diskar rent.

Som en dörr utan handtag
och en lampa utan ljus.
Som en fågel utan vingar
och en snigel utan hus.

Som en måne på en dag
och en sol på en natt.
Som bilen med ett styre
och cykeln med en ratt.

Liksom den tredje puckeln på en kamel,
känner jag mig så jävla överflödig och fel."
 
 

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela