PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Jäser för mig själv...

Publicerad 2012-08-01 11:32:56 i Lina,

Hej!
Här sitter jag i soffan och jäser för mig själv. Känner mig lat och omotiverad. T.o.m. katten är en latmask idag (ja, nog kan hon vara det annars också, men hon är på något vis extra lat idag). Beror det på vädret tro? Att vi inte fått någon riktig sommar i år och därför inte kunnat fylla på med de där sommarvitaminerna som vi egentligen behöver? Värmen och solen har iofs varit här den senaste veckan, men det är så dags att komma nu?! Redan första augusti idag... Huh!
Här uppe blir det väl höstlikt om två veckor eller något sådant skulle jag tro.... Fy tusan! Jag saknar södern, har jag sagt det förut kanske? ;)
Sensommar och en lång, härlig och färgglad höst..... Mm, härliga tanke! Vad jag saknar och längtar.


Blev nästan lite sugen på att ta mig en PW nu, åtminstonde en liten promenad vore trevligt, men vädret verkar lida av schizofreni och kan tydligen inte bestämma sig för om det ska vara mulet, soligt, blåsigt eller regnigt?
Nyss såg det ut som att regnet hängde tungt i luften men nu helt plötsligt är det blå himmel (dock full av vita molntussar som ser lite halvledsna nu...) och sol?!
I don´t get it.... Jag lugnar mig nog med en PW/promenad ett tag iaf tills vädret (om det nu kan) blir lite mer stabilt.

Drömmer mig förövrigt bort lite grann i framtiden som jag hoppas blir fantastisk underbar! Någong gång måste det väl ändå lossna?? Kanske redan till nästa höst? :)
Todeloo!
/Lina





                    (Bild från 2005 på mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela