PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

The Typical Morsan

Publicerad 2012-08-02 20:11:47 i

Finns en väldigt rolig sida på FB där dom gör citat på saker som bara mammor säger. Jag känner igen mig så väl. Både i vad min mamma sagt, och som jag själv säger nu. :P

-Mamma, det kliar
-Klia tillbaka!

-Mamma, får jag...
-Fråga Pappa!

Säger att man är sjuk för att slippa skolan
-Då är du hemma ikväll också

Mamman: -Ska bara till affären och köpa mjölk.
Kommer hem med två kassar fulla

Ringer och frågar vad det blir för mat
-Det får du se när du kommer hem!

Letar efter en sak och frågar mamma var den kan vara
-Kolla där du la den sist

-Mamma, jag är hungrig
-Ta en frukt!

Säger åt en att sluta skrika, skriker själv

-Jag är inte arg, bara besviken

-Mamma, kan jag bada nu?
-Nej, inte direkt efter maten. Du kan få kramp

Man träffar på någon man känner precis innan man ska iväg, ska bara hälsa
Pratar i 40 minuter

-Mamma, kan jag få något att dricka?
-Det finns vatten i kranen!

Mamma tycker man pratar för högt
-Sänk volymen!

-Mamma, kan jag få godis?
-Nej, inte före maten

-Jag orkar inte äta mer
-Då orkar du inget godis heller
 
-Jag orkar inte gå
-Spring då!

-Mamma, det gör ont när jag gör såhär
-Gör inte så då!

-Jag orkar inte mer
-Ta 4 tuggor till

 
 
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela