PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Äntligen hemma

Publicerad 2012-12-21 14:30:13 i

Är äntligen hemma efter besöket hos bm. Allt såg bra ut och magen växer för fullt. Hjärtljuden låg på 145 och sf-måttet låg på 38.5 cm. Så ligger högt på kurvan nu. Min bm sa att det antagligen blir en stor bebis (eller stor för lilla mig). Lilla s var ju "bara" 49 cm lång och vägde 3150g. Tyckte det räckte gott och väl :P 
Huvudet är fortfarande ruckbart, men låg långt ner. Bokade upp en tid till nästa vecka med, så får vi se om lillan bestämt sig för att komma ut tills dess eller inte. 

Precis satt igång Nicke Nyfiken - En Apkul-jul till lilla s. Så ska lägga mig i soffan och vila ögonen tänkte jag. Börja kännas att man har varit vaken sen 3.
 
 
 
Lilla s i väntan på bussen hem.
 
 
 
 
/E

Kommentarer

Postat av: Nina - med lillflickan i magen

Publicerad 2012-12-22 01:12:19

awe tänk att lilla s varit så pytte ! :)
Jag har ganska liten mage för att vara fullgången men bebisen i magen kommer ju bli som lilla s var ungefär, (om man antar att förra ultraljudet stämmer på 2700 gram ) och en annan bloggare jag följer hade ganska stor mage och fick minibebis !
Fattar för övrigt inte varför jag får alla dessa ultraljud, för 3150 gram, som lilla s, är väl ändå inte för litet ? jag måste lära mig att fråga mer istället för att försöka att inte vara till besvär ! -.-

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela