PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Hairy-scary

Publicerad 2012-12-04 19:15:00 i

Haha. Har följt ett forum inne på BliMamma ett tag nu, och måste få dela med mig. Kan inte låta bli att skratta eller tycka till om detta. 
Det är alltså en tjej (blivande mamma) som frågar hur alla gör med "frisyren" "där nere", nu under graviditeten. Man kan ju inte se själv längre, då man har en stor mage i vägen. Speciellt vig är man ju inte heller. 
Så här börjades tråden: 

"Hmmm, det här är kanske en konstig fråga... Men hur tusan gör ni när/om ni rakar bikini-linjen?!?! Jag ska göra en gyn-undersökning idag och tänkte att jag borde fräscha till det lite (ni vet... :-)). Det hela slutade med att jag satt på huk inne i duschen och ändå inte lyckades helt. Man ser ju inte vad man gör!!!

Någon som har ngt tips på hur man kan frissera utan att slå knut på sig själv? Eller låter ni männen hjälpa er?!

 KRAM"

Vissa sitter med spegel i duschen, andra ber sin sambo, några går och vaxar andra kör på "känsla". 
Tycker detta är väldigt roligt, dels att det är ett lite känsligt ämne som man egentligen inte delar med sig till andra. Och sen läsa om hur alla gör. Men det är som man säger, "Alla sätt är bra utom dom dåliga" ;)

Jag personligen skulle ju aldrig, ALDRIG be (eller låta) min sambo raka mig där. Känns ju helt galet konstigt att låta honom göra det, och sen skulle jag vara livrädd att han skulle skära mig. Nej, vet ni vad. Det där sköter jag själv!

Sen dom som sitter med spegel, okej. Men vafan. Orka hålla på med det nu? Även om man har en spegel så är ju magen i vägen och det blir bara jobbigt. Jag går på känsla och tar bort typ bikini-linjen, får det vara hairy-scary tills lillan kommit ut. Sen får jag "frisera om" när det finns ork och energi till det, och magen är borta :)




Hur gör ni, vågar ni dela med er eller är det ett för privat ämne? :)

/E

Kommentarer

Postat av: Rebecka - med lillgrodan i magen ♥

Publicerad 2012-12-04 20:13:22

Hahahah! Älska ämnet måste man ju! Jag kör på känsla! ^^

Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Publicerad 2012-12-04 21:50:26

sv: Tack snälla:) Ja det känns jättebra att vi hållit ihop så här länge:)

Haha lite rolig läsning det här inlägget, även om det inte är något som rör mig^^

Postat av: Nina - med lillflickan i magen

Publicerad 2012-12-05 14:39:20

HAHAHAHAHHA fy vad kul !! xD
Men ärligt talat så har jag bett Daniel en eller två gånger, hahahahaha !! ( det var i början när jag var så extremt förstoppad så jag hade nästan större mage en period än vad jag har nu ;D okej LIKA stor som nu då ! ) men jag brukar göra det själv, jag ser ändå en del om jag håller in magen och kutar med ryggen xD fast lite "på känsla" blir det ju för allt ser man inte.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela