PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Hon börjar bli stor.

Publicerad 2012-12-10 22:01:51 i

Vid nattning av lilla s så hade vi ett ganska bestämt och känslofyllt samtal.

Jag: "Städar du upp på rummet så vi kan lägga dig sen?"
lilla s: "Jag vill inte lyssna på dig!"
Jag: "Det spelar ingen roll, för städas och sovas ska det. Vill du att jag ska hjälpa dig?"
lilla s: "Nej, för jag tycker inte att du är snäll nu"
Jag: "Det är så ibland. Du har rätt att tycka som du vill, och det är bra att du säger vad du känner, men det är dagis i morgon och du måste upp tidigt"
lilla s stänger dörren till sitt rum och kommer tillbaka 5 minuter senare. - "Mamma, får jag leka lite med nallarna i alla fall?" (Som hon alltid brukar göra en stund i sängen innan hon somnar).
Jag: "Ja, en liten stund, bara du städar först."
lilla s blir överlycklig och kommer springandes och ger mig en stor kram och puss och säger: "Tack mamma, jag älskar dig!

"Jag älskar dig med, gumman!"



/E
 

Kommentarer

Postat av: Rebecka - med lillgrodan i magen ♥

Publicerad 2012-12-11 06:21:22

Stora tjejen :'D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela