PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Kläder på nyfödd

Publicerad 2012-12-08 22:19:15 i

Kom och tänka på en sak. 

Hur kommer ni klä era små nyfödda i vagnen nu i vinter? Jag minns faktiskt inte hur jag gjorde med lilla s, tror jag hade vanliga kläder (långärmat och långbyxor), overall och täcke. Sen föddes ju i oktober, men borde i princip vara samma. 
Eller ska man ha vanliga kläder, overall och åkpåse? - Vilket jag tycker låter väldigt varmt.
Sen såklart, mössa, vantar och tossor. 

Som sagt, hur har ni tänkt? Man vill ju inte att det ska bli för kallt, men inte heller för varmt. 

Annars får man väl prova sig fram helt enkelt. :) 

/E

Kommentarer

Postat av: Denise 23 - mamma till Kevin 6 och tjejen i magen

Publicerad 2012-12-08 23:17:05

Jag tycker också det är sjukt svårt med kläder. Sen beror det på om det är fem plus eller tio minus under vintern. Men det känns som jag kommer ha overall och filt och sen känna efter så att bebisen inte blir kall. Men det är fan svårt med kläder :p

Postat av: Nina - med lillflickan i magen

Publicerad 2012-12-08 23:31:24

Jag tror att jag ska ha vanliga kläder plus en varm overall, sedan ett påslakan utan täcke över ( mer för känslan av att ha ett täcke på sig, och sen barnvagnsskyddet som ju ändå värmer en del. sen filtar längs nedre kanten av barnvagnen som man alltid kan ta upp och lägga på istället för påslakanet om det skulle bli riktigt ruggigt.
Vill kunna ta upp henne om hon skulle börja gråta så overallen ska jag ha på i vagnen och knäppa upp och dra ner täcket och barnvagnsöverdraget när jag går in i en affär.
Jag har ingen aning om detta är för mycket eller för lite men jag litar nog på att jag märker det ganska snabbt och lär mig vad som är för varmt eller kallt...

Postat av: Nina - med lillflickan i magen

Publicerad 2012-12-08 23:33:07

har även köpt täcke till vagnen men det verkar så extremt tjockt.... får prova mig fram helt enkelt. kanske bör börja med täcket också och isåfall ta av det om det blir för varmt, man märker nog ganska snabbt om en bebis blir för varm .. ??

Postat av: Syster

Publicerad 2012-12-08 23:45:15

Till Dewin kommer vi att ha: vanliga kläder, fleece overall, tjock overall och fodrad åkpåse (den ni köpt till oss) även hans filt. Dock kan det ju bli hur kallt som helst här uppe.
Till Nataniel, hans första år, hade vi vanliga kläder, overall, täcke och barnvagnsskyddet. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela