PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Sitter inlåsta just nu

Publicerad 2012-12-12 15:08:33 i

Kollade Aftonbladet innan jag skulle hämta lilla s från dagis. Det första jag ser är "Sköts till döds utanför bostad. Två personer beskjutna vid flerfamiljshus utanför Helsingborg" - Klickar och läser.. det är ju för fasiken i EKEBY! Läser vidare och ser att det har hänt bara ett par hundra meter från lilla s dagis. Ringer panikslagen till dagis och frågar om barnen vet eller sett någonting. Men dom hade inte hört någonting. Phu. Dom stora barnen hade åkt hem tidigare från skogen och alla barnen hade hållts inomhus. 
Skottlossningen har tydligen varit inne i en lägenhet och på en parkeringsplats. På parkeringsplatsen nära lekplatsen där barnen brukar vara.
Det värsta är att gärningsmannen fortfarande är på fri fot och polishelikoptern flyger runt och letar. Lilla s frågar varför hon inte får vara ute och leka. Men jag (hönsmamma som jag är) vill att vi ska vara inne. Man vet ju faktiskt aldrig. Vet inte vem gärningsmannen är eller hur han ser ut, så tycker faktiskt det är jobbigt. 
Har inte sagt ngt till lilla s. Vill inte skrämma upp henne. Har bara sagt att vi kan vara inne idag och mysa. Som tur är så har hon inte ifrågasatt mer. 

Läs mer om dådet här: 
Aftonbladet
Expressen
HD




Skrämmande. Detta är ju bara sånt man läser om.. man tror aldrig att det händer så nära. :/

Kanske detta gör så förlossningen startar. Jag menar, stressad och nervös har man ju allt varit! (och är fortfarande, men nu är åtminstone lilla s hemma)

/E

Kommentarer

Postat av: Denise 23 - mamma till Kevin 6 och tjejen i magen

Publicerad 2012-12-12 16:10:20

Läste precis om det där. Fyfan va hemskt att det är så himla nära er. Usch. Hoppas dom får fatt på skytten snabbt så att ni kan koppla av. Det känns ju inte roligt att gå runt med obehagskänslor över folk man inte känner bara för "det kan vara han/hon"...

Ha en mysig kväll tillsammans och försök att inte stressa upp dig :) <3

Svar: Ja, jag hoppas det. För det är väldigt obehagligt. Men som tur är bor vi ju lite utanför byn, här uppe är inga poliser eller så (än).
Tack. Ska försöka vila mig :)
positivaarne.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela