PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Vecka 40 (39+0)

Publicerad 2012-12-18 10:09:00 i

En vecka kvar nu till BF alltså. Som vanligt så springer tiden bara iväg och kan knappt fatta att lillan snart ska få se ljuset. 
Går lite i hopp varje dag och inbillar mig att det är på G, men sen blir det inte mer. Hur gärna jag än vill att hon ska komma nu, så vill jag samtidigt att jag går över en vecka så hon kommer i början av januari istället (fast tror inte det kommer hända). 
Känner fortfarande ingenting. Mer än att det är mindre plats för henne och lite, lite "mensvärk" på kvällarna eller nätterna. 






Lägg märke till hur tydligt ådrorna syns på magen (eller syns inte jättemycket på bilderna). Jätteläskigt. Speciellt när jag ska ta sprutorna eller när man leker med Kacper. Känns som att bara man råkar riva sig lite, lite så skulle jag ta hål på dom ;) 


Kul att så många fler vill vara med och gissa på när lillan kommer. :) Nu ser listan ut så här; 

17e Syster 
18e Denise
19 Linas mamma
20e Mamma
21a Mathilda, Diana
22a Jennie, Pauline
23e Rebecka, Nina, Lina H
24e Lina, Karolina, Helen, Pia
25e Malin
26e Monica
31a Maria P

1 jan Ann
 

Någon som känner sig glömd?
 
/E

Kommentarer

Postat av: Monica-Gravid med nr 1

Publicerad 2012-12-18 11:26:29

Åh, så spännande :) Nu kan hon ju komma vilken dag som helst! Jag chansar på att hon tittar ut 26/12 :)

Svar: Ja, fast hon verkar inte ha några planer på att titta ut. Än :P Vad kul att du är med och gissar. Lägger till dig i listan! :)
positivaarne.blogg.se

Postat av: Tessan

Publicerad 2012-12-18 15:04:54

Kul att vi ligger så lika i tiden! Jag har BF den 1:a januari så exakt två veckor kvar idag :) Längtar så mycket nu så jag vill gärna att han kommer så snart som möjligt :D

Svar: Eller hur, vill med att bebis ska komma så snabbt som möjligt, men och andra sidan så vill jag att hon ska komma i januari ;)
positivaarne.blogg.se

Postat av: Nina - med lillflickan i magen

Publicerad 2012-12-19 00:42:24

AHHH DET ÄR SÅ SPÄNNANDE EMILY ! De kan ju komma närsmhelst och varken du eller jag känner något mer än lite mensvärk på kvällarna, kan det verkligen bara hända så där pang bom ? det känns så otroligt så jag fattar det inte :O du får komma ch hålla mig i handen sen när det gör ont ;) hahaha !

Svar: Jag vet, helt galet! Är så spänd på när, och på hur hon ser ut. Vill att hon ska komma NU! :D Nja, vattnet kan ju gå när som, men värkarna är ju dryga och man kan få vänta ett tag med att åka in (man vill ju inte bli hemskickad igen).
Haha, kommer mer än gärna. Hoppas vi blir inlagda samtidigt, i samma rum ;) Haha
positivaarne.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela