PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Vitt, vitt, vitt

Publicerad 2012-12-07 22:36:00 i Emily januari 2012 - april 2013, Inredning,

Åh vad jag drömmer mig bort när jag går i butiker. Helt jäkla galet. När huset är färdigrenoverat vill jag ha mycket vitt. Det känns så fräscht, stort och ljust. Det som är prio ett just nu är sovrummet och byta fönster. Sovrummet ska målas vitt och vi ska sälja byrån(a) vi har, och köpa vita istället. Sängen är redan målad. Sen vill vi givetvis ha färklickar i allt det vita. Typ kuddfodral, filtar osv som bryter av. Lite chabby chic/lantstil. Har lyckats övertala sambon att behålla bjälkarna i taket. Frågan är om dom med ska målas vita eller om vi ska behålla dom bruna?
Sen skulle vårt soffbord (av någon anledning) gå sönder, så kommer vi göra ett nytt av lastpallar och sen måla det vitt. 
Vårt hus kommer bli så jäkla fint när det är klart. Fast jag har en byggare till sambo och han klarar mycket själv, så kommer det ju ändå ta sin lilla tid. Det är ju knappast gratis att renovera.

Som sagt drömmer mig verkligen bort. När allt är klart så till den julen skulle jag vilja ha allt silver och vitt (kanske lite röda detaljer), så jäkla fint. Och en vit julgran. Gah så fint!! :)













Nä, dax att gå från dom ena drömmarna till dom andra, nu är det nämligen dax för sängen. 

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela