PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Drömmar

Publicerad 2012-02-15 22:08:26 i



Det finns en sak jag alltid drömt om att kunna, det är att spela gitarr och sjunga (har vi inte alla drömt det?). Att sitta och spela för lilla s när vi sjunger, ta med sig gitarren på campingar, till syskonen och bara sitta och småspela. Jag tycker det skulle vara hur mysigt som helst. Att sätta musik till mina dikter, att kunna sätta musik till allt. Ni vet, att verkligen kunna spela på riktigt!


Nu sjunger jag istället hemma. I bilen, i duschen eller när jag städar. Skulle aldrig vilja stå inför publik. Haha, ne ni. Been there done that! Jag fuckar bara till det, blir för nervös och alldeless tomatröd i hela huvudet. Det vill jag helst slippa. Men sitta och småsjunga och bara dela med mig av det jag kan, att bli ihågkommen och omtyckt för min musik.

 

Som sagt. Vi har alla drömmar. Jag har väldigt, väldigt många (som ni säkert läst i min presentation). Men vad skulle hända om vi fick allt vi önskade? om vi kunde allt? Skulle vi vara lyckliga då? 
nej, jag tror faktiskt inte det. Vi skulle bara vilja ha mer av någonting annat. För det är ju så, aldrig är vi nöjda.



Drömmar är ju faktiskt inte bara mål, ibland har vi drömmar som vi inte kan, eller som är väldigt svåra att uppnå. Drömmar kan ju trösta, få en att se framåt, och göra oss lyckliga. Även om drömmen inte uppfylls, så är det själva drömmen som gör en lycklig. Eller hur? :)

 

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela