PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Kladdkaka med havregryn

Publicerad 2012-02-04 21:05:37 i Recept,

Jag skulle kunna kallas för kladdkakan eftersom det oftast är det jag bakar (och jag bakar rätt ofta bör tilläggas). Jag brukar köra ett och samma (enkla) recept men idag tipsade min lilla mor om ett annorlunda recept på kladdkaka:) Här kommer receptet:


Sätt ugnen på 175-grader.

Du behöver:

300gr smör
5dl Socker
2dl Havregryn
4 Ägg
3dl Vetemjöl
1,5dl Kakao
1msk Vaniljsocker

Smält smöret
Häll ner resterande ingredienser och rör ihop till en jämn smet.
Bred ut smeten i en långpanna som du först lagt bakplåtspapper i.
Skjuts in i ugnen i 15-20minuter, klart!


Gott-gotti-gott-gott!

Todeloo!
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela