PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Pastasås

Publicerad 2012-02-01 14:12:49 i Recept,


Häromdagen var jag vrålhungrig och ville göra något som gick snabbt att göra. Jag hade lite kassler i frysen som jag hade skurit i bitar.

Har inget recept till det här egentligen eftersom jag bara gjorde utifrån huvudet så att säga.

*Men jag började med en grundsås d.v.s. Smör, mjöl och mjölk.
(Smält smör, häll i mjöl och rör runt tills det börjar tjockna lite, sen späder du ut med mjölk efterhand tills du får den konsistens du vill ha.

*Därefter kryddade jag rikligt med persilja. Hade även i allkrydda och lite chillipulver och italiensk salladskrydda. (Man kan krydda med vad man vill såklart, men persilja blir gott i skinksås tycker jag)

*Sen hällde jag i kasslern och hackad purjolök, och så fick det stå och puttra en stund.

*Servera med pasta (och gärna en sallad) till!

Tar typ 20min, max :)

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela