PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Vårkänslor

Publicerad 2012-02-13 11:41:09 i Lina,

Igår var vi som sagt iväg på ett litet "äventyr". Vi körde skoter tills solen gick ner.
Härlig dag var det, inte ett moln på en ljusblå himmel, några få minusgrader och strålande sol!
Jag körde inte så mycket igår, var inte på humör riktigt och är fortfarande inte.
Är nere i en liten svacka, kul jul. NOT.

Men skoter måste juh ändå vara (bland) det bästa med att bo här i norris :) (Jaaaaa, M SÅKLART... Men ni fattar... ;)





Vi grillade, drack varm choklad, Provade Antes skoter (lite drag i den, speciell känsla när man kommer upp några tior över hundra), Himlen var som sagt klarblå och vi var inte ensamma ute på skoter, på vägen hem stannade vi till och kollade på när dom försökte dra upp en bandvagn som gick genom isen för tre veckor sedan.


Jag var klädd som en bandit.
En annan sak som är bra med norris, man kan se ut som skit men (nästan) ingen bryr sig. Gött och sorgligt på samma gång kanske man skulle kunna säga^^
Skoterturen igår gjorde iallafall så att jag inte behöver gå ut på över en vecka, inte ens till brevlådan så mycket frisk luft inhalerade jag igår och dessutom behöver jag inte gå på gym och träna på några månader. Att åka skoter är inte bara att åka skoter (ja, det vet juh ni som är här ifrån). Ungefär som att rida på en häst. Böjda knän, hoppa hit, hoppa dit, luta hit och luta dit. Känns i både rygg och ben idag och svettig blev jag. De enda jag egentligen frös om när vi körde var mitt näsben ^^



I fredags (tror jag det var) hälsade vi på M´s farfar en stund och efter det åkte vi och kollade på lite nya skotrar.


Jag kan som på bild 1. Vara oseriös och som på bild 2. Vara oerhört seriös ^^


På vägen hem blev vi (eller snarare M) stoppad av polisen för att skylten på släpet hade gått av, men han slapp böter. Men när jag gick av sedan och kollade skylten på släpet började jag gapskratta, de två första bokstäverna var borta! HAHA, så det ska han åtgärda så fort som möjligt :9

Snart ska jag till bortaplan och skaka skalle, ja det är så det känns iallafall.
Todeloo.
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela