PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Film: Hamilton

Publicerad 2012-01-28 22:15:00 i Recensioner,

Hej!

Ja, vad var det nu jag var iväg och gjorde ikväll då? Som ni säkert förstår av rubriken har jag varit på bio och sett "Hamilton".

Vad tyckte jag om den då?
Mjaaa, något överreklamerad om ni frågar mig. En rälig film. För mycket blod, sådär äckligt ni vet? Och lite för mycket amerikansk för att vara svensk, det blir en konstig kulturkrock på nått vis. Men en okej film som bjöd på en helt oväntad scen som man först inte riktigt kunde skilja på om det var verklighet eller inte.
De få "intima" scenerna var filmade på ett sådant sett att man bara fick se som en svag spegling i ett fönster och väldigt korta sekvenser, STORT plus! Jag är så jävla trött på alla filmer som ska sälja p.g.a. smygporr!
Den var ganska konstigt filmad ibland också, man blev lite yr i bollen och det var svårt att hitta fokus när dom filmade så nära och rörigt, ibland tyckte jag att det var svårt att veta om det var en axel, arm eller huvud man såg i bild^^

Ett stort minus (som inte har med själva filmen i sig att göra) var att framför mig satt en ganska lång herre vilket resulterade i att hans skalle var som en liten kulle mitt i texten. När de pratade engelska gick det väl an, men när de snackade Polska och whatever det nu var mer, var det lite värre :P plus att killen bredvid mig smackade popcorn, slurpade läskeblask och lekte med sin snusdosa som han dessutom öppnade stup i kvarten och stoppade in nya giftkuddar en efter en, luktar juh röven! -_-

Filmen får 2/5 blodiglar av mig :)




Todeloo!
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela