PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Lina

Publicerad 2012-01-27 12:11:00 i Vem är Lina?,





Lystrar till namnet Lina likväl som Linusbåda går lika bra. Jag tycker om de flesta pälsbeklädda individer. Beroende av musik i allmänhet, rock i synnerhet – gammal som ny. Gillar att läsa, böcker samt tidskrifter med handling av biografi, humor och inredning. Gillar människor om jag får betrakta dem på avstånd och några få människor på nära håll. Jag tycker inte det är okej med ”one-night stands” – jag begriper mig helt enkelt inte på ”meningen” med det - osmakligt. Ganska tystlåten (speciellt i större sammanhang) och en idealistisk tänkare. Vill tjäna mänskligheten och de flesta andra levande varelser på denna jord. Strävar efter att leva upp till mina värderingar, som ibland tenderar att vara obegripliga för andra men allt som oftast är dom väl genomtänkta. Extremt lojal, flexibel, anpassningsbar och avslappnad så länge jag inte upplever att någon av mina grundläggande värderingar hotas. Kvicktänkt. Vill förstå och hjälpa andra. Om jag bara fick äta en sak resten av livet skulle det vara: Citron!!
Jag vill inte lära mig den hårda vägen, om det finns en enklare väg – Varför överdriva och plåga sig själv? Jag är fantasifull, aningen reserverad men ändå ganska lätt att få kontakt med. Jag kan få ”lätt” ångest över ofullbordade projekt. Saker och ting får gärna ske spontant och slumpvis som det faller sig på, samtidigt som det är ganska skönt när saker är väl genomtänkta.  Jag styrs av hjärta och inte hjärna, alltid. Vissa påstår att hjärna är bättre, eller rent av att ”hjärtna” vore bäst?  Jag har svårt att fatta beslut men när jag väl tar dom är dom noga genomtänkta. I större sällskap är jag den som iakttar och granskar hellre än den som blottar mig och skryter med att ”-HÄR ÄR JAG, SEEEE MIG NÅGON!”.  Jag gör allting på mitt sätt, allt från vardagssysslor till att fatta viktiga beslut.
Jag beundrar människor med ett rikt känsloliv, känslor är vackra.  Jag är en tidsoptimist utan dess like - tid är ändå bara påhitt. Jag är svag för gamla pryttlar så som gamla kakao-burkar, planscher och gungstolar m.m. Jag älskar att baka och gör det allt som oftast när lusten faller på – annars får jag bak-ångest!
Jag vill förstå vad som händer och framför allt varför? Jag har behov av att sätta ord på mina tankar och mår bra när jag får chansen till det, även om det många gånger är svårt. Jag är troende och samtidigt full av tvivel – oftast på mig själv.  Jag bör inte befinna mig på platser där ryggradslösa rovdjur med åtta ben infinnes – risken för skrik som krossar glasrutor eller att jag svimmar (eller ännu värre avlider) är alldeles för stor, bör heller inte infinna mig i allt för trånga utrymmen – panik! Ljud som jag inte klarar av är mjöliga händer som gnids mot varandra - Ryyyser!!
Barnsligt förtjust och intresserad av inredning från alla världens hörn – utbildad certifierad inredare. Färg, form och design har alltid, och kommer alltid följa mig genom livet som en röd tråd, likväl som djurett liv utan djur är inget liv.
Lagom bohemisk och lite vimsig, precis som denna presentation. Skrattar åt allt möjligt, gärna åt mig själv – är lättroad som få! Spiritualist och änglatroende – dom finns överallt omkring oss
Gör med mitt liv: Det jag känner för – oftast.
Todeloo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela