PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Lördagsförmiddag

Publicerad 2012-01-28 10:29:36 i

Och jag har precis ätit frukost. Ska plocka iordning lite och sen blir det ett kort träningspass. För att gå vidare på inlägget Lina skrev, så håller jag helt och hållet med. Man måste hitta någonting man själv tycker är roligt. Att gå på gym och så är inte min grej alls, men att vara ute och gå, eller träna hemma tycker jag är mycket, mycket roligare. Oftast tränar jag framför TVn med Wii. Det brukar bli Wii active 1 eller 2, eller Get fit with Mel B. 
Till wii active fick vi med ett "bälte" man sätter runt benet där man sätter nunchucken och ett gummiband. Man väljer själv vilken öving man vill göra, eller om man vill ta 30dagars utmaning. 
Med mel B finns alla möjliga övningar. Fit, aerobic, träna rumpa-lår, mage, överkropp, utmaningar osv. 

Det jag tycker är så bra med att träna på Wii är att man inte behöver stressa iväg, man kan göra övningar i sin egna takt och man behöver inte se dum ut för alla andra (för som jag skrev i min presentation, så är jag lika vig som ett kylskåp) :P Sen är det ju klart en fördel att jag kan träna när dottern är hemma, och även fast jag tränar så har jag koll på henne :)

 

 


(Knäcke med avokado, en kopp honungste och ett glas vatten)


Hörs senare! /E

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela