PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

mammor och minimodeller

Publicerad 2012-01-30 21:14:48 i

japp, det är vad jag ska kolla på strax. Vet inte vad jag tycker om det programmet egentligen. Nu kommer ni säkert tycka att jag är dum i huvet. Men jag tycker det är helt okej att låta sina barn prova på att modella, om dom SJÄLVA vill. Jag ser det lite som att andra låter dina döttrar/söner provar på sport. Allt ifrån dans, fotboll, gymnastik, boxning.. ja där nämnde jag det BOXNING, det finns ju för småttningar.. många "kuser" finns redan för 4 åringar.. borde inte det skrivas massa om det, DET om något är sjukt?? 
Men det är väl just att dom hära minimodellerna är med i TV. Då reagerar man starkare. 

Det jag kan reagera på i programmet är att det är så jäkla seriöst, och är det inte "fröken" som pushar, så är det mammorna. Sen att barnen sminkas. Jag menar hallå, dom är 8-11 år!!!!??? Dom ska fan inte bära smink förens dom är 15 (knappt då ens!)
Reagerar mest på mammorna, att dom (flesta) lägger ut flera tusen på barnen i månaden, på kläder, spabehandlingar, frisörer, manikyrer osv. För att barnen ska bli finast och "dom ska lära sig redan nu att utseendet är viktigt". Hörkel.. Idioter! hörkel!
Hur var det nu igen, är det insidan eller utsidan som räknas?

 

Som sagt, jag kan tycka det är okej att prova på modellande när man är barn (så länge barnen själva vill), och utan smink. Sen ska det vara "barnsligt". Barn ska vara barn och ta bilder som barn. Inget annat!

Sen ska man kanske inte ställa upp på att vara med i TV när det gäller sånthär.. det väcker så mycket känslor hos folk.. och är man med i TV, är det då barnen som vill det, eller är det mammorna???

 

Nä nu börjar det. Känner på mig att jag kommer bli arg i detta avsnittet, eftersom det handlar just om sminkning.

 

 

(bilden är tagen från http://www.tv3.se/mammorochminimodeller)


/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela