PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Debatt

Publicerad 2012-07-31 13:45:17 i

Känner att jag måste försvara mig lite när det gäller det här med att vilja veta kön. Detta är givetvis upp till person till person och så olika, och när vi säger att vi vill ta reda på könet så reagerar nästan alla negativt. Hade vi däremot kunnat se det på ultraljudet så hade folk inte reagerat så starkt som nu (när vi vill göra ett till ultraljud).  Men måste säga än en gång att det absolut inte spelar någon roll om det är en pojke eller flicka. Som Lina säger ”Barn är ingent kön, det är en individ”.
Vi vill ta reda på könet för att det underlättar för OSS, och för att VI är nyfikna.  Sen kan vi sortera ut allt det vi inte behöver beroende på vad det blir. Sen visst, jag är inte heller sån som tycker om att allt är könsindelat. Speciellt inte kläder och/eller leksaker. Min dotter har mer än gärna på sig spidermandräkter och leker med bilar. Jag inreder gärna med mycket färg, som barn tycker om. Vi har sparat mycket av dotterns gamla leksaker som kommer komma fram vad det än blir för kön! Men jag skulle ju aldrig få för mig att sätta på en klänning på bebisen om det blir en pojke.
 Sen är ju allt en smaksak, och tur är väl det. Vi tycker det är jättefint med mycket färger, medans Lina nu tycker om stjärnor/döskallar/prickit osv, och ni som läser kanske tycker någonting annat.
Men sen är det ju lite av en pengafråga med. För vi skulle vilja göra så mycket både till lilla s och till bebisen, men man kan inte köpa allt man vill ha. Eller inte vi iaf. :P 


Vi blir jätteglada oavsett vad det blir, och att bebisen är frisk. Och vi är bara glada att vi kan få barn, tillsammans! 


(Färgfyllt rum som passar både till pojke och flicka, speciellt om dom ska dela rum)
 
/E

Kommentarer

Postat av: Pauline

Publicerad 2012-08-01 21:34:29

Håller med dig helt och hållet på könspunkten, av underlättning för oss själva och situationen.. ingenting annat :)

Postat av: Pauline

Publicerad 2012-08-01 21:38:33

Håller med helt och hållet på könspunkten -för att det underlättar, för oss och vår situatuon :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela