PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Ultraljud!

Publicerad 2012-07-25 21:19:13 i

Ja, nu avslöjar jag "hemligheten" för er som inte redan vet eller som inte förstått det med tanke på hur jag mått. Jag är gravid i vecka 19, är beräknad till den 25e december (en helt underbar julklapp detta året alltså). :) 

Har som sagt mått väldigt dåligt denna graviditeten. Under de 3 första månaderna kräktes jag 3-4 gånger om dagen och var megaåksjuk. Jag skojar inte, fy fasiken alltså. Tänk er magsjuka gånger 10 (typ så kändes det). Det är egentligen först nu som jag börjat må bra. Förutom att jag är ständigt trött. MEGATRÖTT! 
En annan sak som är annorlunda denna graviditeten mot förra är att jag tar (innohep)sprutor varje dag i magen. Detta är för att motverka att jag inte får en ny propp ny under graviditeten. För vi vet ju att risken förblodpropp ökar när man är gravid. 

Idag var vi på ultraljud. Det var både nervöst och spännande. Man är ju alltid rädd för att dom ska hitta något fel.. (Först är man rädd att man inte kan bli gravid, sen är man rädd för missfall, sen att det ska vara något fel på ultraljudet, sen är man rädd för förlossningen och sen för plötslig spänbarnsdöd)
Men allt såg jättebra ut på ultraljudet. Helt otroligt hur mycket som redan är färdigutvecklat och så mycket man kan se. Det är helt underbart med ultraljud!
Vi ville egentligen ta reda påom det är en liten pojke eller flicka som myser inne i magen. Men det gick inte alls att se. Bebisen låg i och för sig och sov, men den låg och gned med benen i kors och ville inte alls visa oss. :P Så ja, pojke eller flicka? Det vet vi inte. Men självklart är vi glada vilket som. Huvudsaken är att den lille mår bra där inne :)


Ville lagt upp en bild från ultraljudet, men scannern vill inte riktigt som jag vill. Men bild kommer. Jag lovar! :) 
Lägger istället upp en bild från 4 v sen (alltså i vecka 15)



/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela