PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Tema: Kärlek.

Publicerad 2012-06-07 10:21:55 i Lina,



Ett av mina ögon som sett det mesta långt innan min 20-års dag. Inte fan är det konstigt att man ibland känner att man har mer gemensamt med en 80-åring på hemmet än någon 20+are som jag själv.


"Kanske var det tur, att jag föll så djupt
För det var du som fick min fallskärm att vecklas ut"

Ja, så sjunger Timbuktu i låten "Fallskärm", som förövrigt är en helt fantastisk låt. Texten är helt klockren och det finns många textrader där som känns "hemma".

För det är, eller kanske ska jag skriva var så. Kanske var det tur att jag föll så djupt, annars kanske jag aldrig träffat M som fick min fallskärm att vecklas ut. Jävligt, vad ska jag säga? Förbannat jävla tråkigt att det skulle bli oväder när jag var på väg seglandes ner till marken och en blixt träffade min fallskärm och jag gjorde ett störtdyk käpprätt ner i marken!
Du hade en fallskärm, men ingen livlina. Eller så hade du det, men någon (borde jag säga något?) var där och karvade i linan som egentligen skulle räddat mig, oss. Fast det bara skulle räckt med fallskärmen.
Det där spelar över mina nerver.

Vem? Vad? När? Hur ska jag kunna dra mig upp igen?


"De var då..."
Eller hur var det?

Todeloo
/L



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela