PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Tema: Vardag.

Publicerad 2012-06-12 20:11:46 i

Det är ganska lungt i min vardag, händer inte så jättemycket. Men det tar på krafterna ändå, det lovar jag!

Började dagen med att må illa. Tvingade i mig frukosten och fixade sedan iordning mig och lilla s. Promenad till dagis och sen en sväng till affären för att posta ett paket till Polen. Satte mig på sparbankstorget och väntade på bussen. Det kom en dam som höll mig sällskap, började prata om unga föräldrar och slutade med Rysslands kultur (visst är det lustigt hur samtalsämnen kan ändras?). Hoppade på bussen till Helsingborg. Åksjuka så det skrek om det, men lyckades till slut somna. Vaknade lagom till jag skulle hoppa av. Var på jakt efter en bikini så gick till H&M, Gina, Lindex, Stadium, Kappahl. Besviken. Hittade ingenting som passade. För stora lår, för stor rumpa, för små bröst. Komplex? Nej då!
Gick till Vero moda. Tillbaka till H&M och Gina, kanske hade dom lagt till ngt annat som inte fanns förut? Gick slutligen tillbaka till Lindex igen och hittade en jättefin bikini. Är riktigt nöjd, det var värt 2hs letande. 
Sa jag att jag hatar köpa kläder?
Tog bussen tillbaka hem. Bytte skor och sedan åkte jag och stora S ut till skogen för att ha sommaravslutning med lilla s dagis. Super mysigt. Massa knep och knåp, bus, korvätande och annat mys. Åkte hem och fortsatte skriva "kom-ihåg-lista" till Lalandia. Började sedan grilla. Lilla s lekte med sin groda (nallen alltså) hela eftermiddagen, och hon gjorde det klart och tydligt att jag och stora S inte fick vara med. 
Åt, tvättade, hängde tvätt och sedan var det nattning för lilla s. Somnade nästan själv. 
Nu har jag satt mig ner och tar det lugnt tillsammans med stora S. Snart spelar Polen mot Ryssland i EM. Tror jag kommer vara döv i slutet av kvällen oavsett hur det går. 


Lilla s är helt spänd på att få åka båt och sova i stuga tillsammans med kusinerna och har nedräkning varje dag nu. Min lilla älskling. 



 

 

/Emily

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela