PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Nostalgi. Kommer ni ihåg 90-talet?

Publicerad 2012-03-20 11:09:40 i

Häromdagen när jag och lilla s tog bussen hem från ÖF så hörde jag ett pipande ljud, kollade sedan på tjejen jämte oss. Gissa vad hon hade? Jo en såndära tamagocthi. Haha. Kommer ni ihåg dom?

Sånna små elektroniska husdjur i en liten plastdosa som alla hade ett tag och som förbjöds i klassrummen.
Minns att dom började som små ägg, och man fick passa dom extra noga när dom knäcktes, annars skulle dom dö. Jag minns att jag fick en hund. Sen var det ju kört, även fast den pep typ en gång i timman så var jag där. Den skulle matas, badas, lekas med, och man skulle plocka upp bajset. Höll man inte den vid liv så försvann den och ett nytt ägg kom. 

Sen minns jag att det fanns flera olika varianter av tamagotchis. Dom som bara hade ett djur, och dom som man kunde välja djur. Jag har haft båda varianterna. Minns också att min favorittamagotchi gick sönder och jag skulle få en ny, men så hade dom bara sånna med fem knappar. Och man skulle ju ha dom med tre, och jag blev jätteledsen.
Men ett tag hade jag flera stycken. Snacka om att man hade mycket att göra med allt pipande hela tiden, riktigt krävande var dom! :P

 

 

 

 

Andra saker jag saknar, eller kommer ihåg från barndomen:

* När man spelade king eller med kulor på varje rast
* När man tyckte det var läskigt när Madicken hoppade med paraply
* När man hade med sig sin CD-spelare och skivor överallt.
* Markoolio, S club 7, A-teens, Spice girls, Backstreetboys, Westlife, Matin Svensson, Aaron Carter, Smurfhits, Hit for kids-skivorna
* Lilla melodifestivalen. Sofie- med superduperkille
* Jojo-perioden. När alla hade jojos och skulle göra trick med dom
* Haha, när man kollade på mysteriet på greveholm och man tyckte den var jätteläskig
* REA-testar på TV
* Gameboy
* När man var kaxig att man hade snake 2 på mobilen
* När man knappade in egna ringsignaler på telefonen
* "S-s-s-s-s stövlar som fixar allt"
* Pogs som man samlade i såna långa plaströr
* Ebba och Didrik
* När man fick vara ute på internet en halvtimma om dagen (efter klockan 18)
* Hockeykort (även om jag inte alls var intresserad så minns jag att jag samlade)
* Gamla nintendos 64 och SNES

 

 

Min allra första telefon, Ericsson T10. Utan Kamera, utan färg, och typ ingen display. 




Haha, man kan ju fortfarande alla låtar utantill! :D


Och min lilla 3 åring sitter och spelar på Iphone...

/E

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2012-03-20 13:41:49

Åhh vad jag saknar Nintendo spelen.. Har ett 8-bitars nintendo, kanske ska gräva fram det och kolla om det funkar:)



Btw, jätte fin blogg

Postat av: Melissa - I´m not what you expected!

Publicerad 2012-03-20 14:57:48

Önskar dig en solig varm dag som här. Imorgon lovar dom 15+ men tror de när jag ser de :D

Hoppas allt flyter på för dig

Postat av: LILLA ELIN [DRÖMMEN OM ETT BARN]

Publicerad 2012-03-20 15:06:14

Hejsan där goding! :)

Jag har dragit igång en jätte mysig TÄVLING i min blogg & Jag undrar om du skulle vilja ta någon minut ur din vardag & delta? jag skulle verkligen bli jätte glad, tack på förhand :) kram

http://lillaelins.blogg.se/2012/march/tavling-valfri-vara.html

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela