PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Banankaka

Publicerad 2012-05-07 14:48:52 i Recept,






Eftersom jag har några övermogna bananer hemma som inte känns så där "Mm,-vad-gott!-Banan!-Jag-tror-jag-tar-en-tugga" goda så tänkte jag baka en banankaka på dom.
Receptet jag tänker använda mig av är det här:

2 st  stora övermogna bananer
50 gram  smör
2 st  ägg
2 dl  socker
3 dl  vetemjöl
0,5 dl  mjölk
2 tsk  bakpulver
2 tsk  vaniljsocker
1 tsk  kanel


GÖR SÅ HÄR

  1. 1. Smält smöret & låt svalna. Vispa ägg & socker poröst. Blanda mjöl, bakpluver, vaniljsocker & kanel, rör ner i smeten.
  2. 2. Tillsätt matfett & mosade bananer, häll i mjölken. Smörj en rund form & bröa den med havregryn. Häll i smeten & grädda 40 - 50 min 175 grader.


    Todeloo!

    /Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela