PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

VÅREN Vauren Vören

Publicerad 2012-05-03 17:42:42 i Lina,

2:a dagen på praktiken idag och jag är (som sagt?) ringrostig till tusen, haha. Men jag har iaf gjort buketter till både begravning och födelsedag. Den enas sorg, den andras glädje. Blir väldigt tydligt när man jobbar i blomsterbutik, så är det juh.

Fuderar på lavendel på stam till balkongen...? Hm, vad tror ni?
Jag älskar lavendel, det doftar helt fantastiskt!!!


M kommer snart hem, JAAAA! Blir tonfisksallad till oss ikväll, ska strax förbereda den. Jag har precis kokat ägg och ska skära ostbitar snart, älklingens önskemål (och det är juh gott, så varför skulle jag säga nej? :9 )

Det är en bättre dag idag. Om än fram och tillbaka. Liksom vädret, ena stunden sol och blå himmel, andra stunden regn och mulet.
Måtter iaf våren vara på väg nu, på riktigt. Få bort de där fula, äckliga snöhögarna som är kvar nu! Jag blir fan tokig! Maj är mer sommar än vår, men definitivt VÅR så det här liknar ingenting.
Först NU har det liksom börjat knoppa sig så smått, smått, smått på buskar och träd! Ah, ni fattar juh att man får krupp om man kommer så långt söderifrån som jag gör...!


Må våren vara med oss! ;)

Todeloo!
/Lina






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela