PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

BB-väskan

Publicerad 2012-11-09 13:21:00 i

Håller just nu på att packa inför förlossningen. Känns som jag fått med massor, men ändå som jag glömt någonting. 

Till bebis: 
  • Kläder (bodys, byxor, strumpor, overall, pyjamas)
  • Våtservetter
  • Blöjor 
  • Napp (tar med fast bm tycker det "rubbar" amningen)
  • Salva för röd rumpa
  • Filt

Till mig och S: 
  • Mat/snacks, dricka
  • Journalen, förlossningsbrev och andra papper
  • Lipsyl (eftersom man blir väldigt torr om läpparna)
  • Kamera. Se till att det finns batterier!
  • Bok, tidningar
  • Bindor
  • Kläder till mig. Men detta måste vänta, eftersom jag använder det jag kan ha.
  • Toalettartiklar
  • Mobil + laddare
  • Små handdukar, att ha över axeln när bebisen rapar (just in case liksom) och att ha när man ammar.

Hum, tror jag fick med allt, lite av detta kan jag inte packa än. Som kläder till mig, toalettartiklar och mobilladdare. Men det är (förhoppningsvis) inte så svårt att ta i farten. 
Sen blöjor och våtservetter brukar man få på förlossningen, och är man medlem i liberoklubben, så får man ju lite därifrån med, men känner att det är bra att ha med lite själv.
 
 
Vad har ni packat ner? Eller har jag glömt ngt?

/E

 

Kommentarer

Postat av: Nina - med lillflickan i magen

Publicerad 2012-11-12 18:14:01

behöver man ta med sig salva och våtservetter dit ?
Det finns väl där ? de har ju t.om kläder till bebisen om man inte skulle ha med egna ;P
Glöm inte bomullsmössan :) hihi
och babyskyddet!

Svar: Blöjor och våtservetter vet jag att dom har. Tror dom hade puder när jag fick Summer. Men inte så svårt att ta med sig salva iaf. Tar inte så mkt plats. :P Sen får man startpaketet från Libero, så är där nog salva.
Ja, men kläder vill man gärna ha med sig egna. sjukhusets bebiskläder är inte så fina :)
Nepp, babyskyddet ska in i bilen i morgon. Och då ska även förlossningsbrevet skrivas.

Hur går det för dig, är det bättre?
positivaarne.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela