PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Ett blåmärke senare

Publicerad 2012-11-14 13:27:00 i

Kom hem för ca en halvtimma sen och hann säga "hej" och "hejdå" till sambon i dörren, innan han skulle tillbaka till jobb igen. 
Ska gå om ca 20 minuter igen och hämta lilla s från dagis. 
 
Iaf, var inne i god tid i stan för att ta mig till lasarettet och provtagningscentralen. Var inte så mycket folk idag som det brukar vara. Behövde bara vänta 40 minuter. Vilket är väldigt lite om man jämför med andra gånger jag varit där. Fick ett snyggt blåmärke i armvecket efteråt. Tack!
En snabblunch på subway och sen upp till min bm. Allt såg jättebra ut, lillan tyckte inte om när bm kännde på magen och började sparka enormt mycket. Bm försökte sedan lyssna på hjärtljuden, som visade sig vara väldigt snabba idag. Men vi provade en stund senare igen, och då hade lillan lugnat sig. Barnmorskan sa att jag ska vara glad som har en sån livlig bebis. Mjo, visst är jag det. MEN ibland önskar jag att hon kunde ta det lite lugnare där inne ;) 

Nästa vecka hoppas jag ha fått provsvaren och att dom ser bra ut, för då ska jag prata med läkaren om smärtlindring och hoppas på att han ger grön signal på att jag får/kan ta epiduralen. Annars får jag som jag sagt innan, försöka klara mig på lustgas. 


 


Måste ut med Kacper nu och sen hämta lilla s på dagis. Jalla Jalla!



 
 

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela