PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Julkänsla och drömmar

Publicerad 2012-11-05 21:48:44 i

Fick sån julkänsla när vi åkte och handlade ikväll. Köpte hem (alkoholfri) glögg och pepparkakor. Skulle lätt kunna sitta och smutta på det nu. Men jag håller mig ett litet tag till. Men ska säga att det läskas i munnen på mig :)

 
Det kliar i fingrarna på mig och jag vill börja julpyssla och julbaka. Älskar verkligen julen och allt som hör till. En sak jag garanterat kommer göra detta året är en sån här pepparkaksgran: 


 
 

Längtar extra mycket till denna julen, och den kommer bli mysigast av alla. Lillan kommer ju då, och det kommer göra det hela mer speciellt. :)  
På tal om lillan så drömde jag i natt att jag fick henne nu i november och att hon fick ligga på sjukhuset länge för att växa till sig och få lungorna att funka utan hjälp. Anledningen till att hon föddes så tidigt var att jag drack för mycket cola. 
Snacka om att jag mådde dåligt när jag vaknade och har knappt vågat röra colan som står i kylen idag ;) 

Drömde även att läkaren som kollade lilla s öron sist var ny, och nu på efterkontrollen fick vi reda på att alla som doktorn rört på var tvungen att ta bort den kroppsdelen. Lilla s var tvungen att ta bort båda hennes öron - och blev helt döv. Även detta var mitt "fel", eftersom jag tagit henne till denna doktorn från början. 

Usch, vad kan dessa drömmar betyda, och varför drömmer jag så? 
För att jag oroar mig för förlossningen? (vilket jag egentligen inte gör)  



Nä, ska väl ta och käka bananen som ligger och väntar på att bli uppäten. Får tänka att det är pepparkaka ;)

Kommentarer

Postat av: Nina - med lillflickan i magen

Publicerad 2012-11-06 16:41:09

men ush vad hemska drömmar ( den sista iallafall ! ;O ) Fast ganska komiskt egentligen.. haha !
Man skulle tydligen drömma mer och konstigt när man närmade sig förlossningen ? vet inte varför dock ;P

Svar: Väldigt illa att drömma 2 sånna drömmar samma natt. :o Men ja, det är väl pga förlossningen som du säger.
Tid att ses på onsdag eller fredag nästa vecka? Ska ändå in till stan då :)
positivaarne.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela