PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Potatis och rotfruktssoppa

Publicerad 2012-11-23 13:26:39 i Emily januari 2012 - april 2013, Recept,

Brukar ha svårt att få i lilla s ordentligt med mat. Men soppor och fisk har aldrig varit något problem. Så idag gjorde jag en väldigt enkel potatis och rotfruktssoppa till henne och mig nu till lunch. Och mycket riktigt 2 knäcke och hela tallriken med soppa uppätet. :)


Till 4 pers.

Ingredienser
3 potatisar
2 morötter
2 palsternackor
½ purjolök
1½ l vatten
1 grönsaksbuljong
timjan
salt
peppar

Gör så här
Skala och skär rotfrukterna i tärningar och skiva purolöken.
Koka upp vattnet till soppan tillsammans med kryddor (mängd efter smak) och buljongen.
Lägg grönsakerna i det kokande vattnet och låt koka i ca 10 minuter. 

Godast tillsammans med knäckebröd eller macka med ost på. :) 

Klart!


/E

ps, fusk Lina. Vill med börja julpynta. (Men vet med mig att jag inte kan ta upp lite. Allt eller inget för min del) :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela