PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

V. 35 (34+0)

Publicerad 2012-11-13 10:19:00 i

Tröttheten är verkligen tillbaka. Och trots att jag har svårt att somna så sover jag iaf gott när jag väl sover. 
Bebisen sparkar upp mot revbenen eller på urinblåsan i tid och otid. Extra roligt är när hon sparkar på urinblåsan när man är ute och går. 
Hickningar har blivit standard för lillan på kvällarna. När jag var gravid med lilla s hade hon nästan aldrig hicka. Men nu, hela magen hoppar och det känns verkligen helskumt.

 

Världens sämsta bild, tog den i morse innan lämning på dagis. Kanske kommer en bättre sen. :)


Känns som jag bara klagat under denna graviditeten. Men så är det naturligtvis inte. Jag älskar att vara gravid och veta att vi skapat ett liv, och att bebisen växer i mig. Går inte förklara känslan. Bara ni andra som är/har varit gravida förstår. 


Saker att vara glad över när man är gravid: 
* När man tagit graviditetstestet och berättar för blivande pappan. När bara vi vet.
* Man får skämma bort sig själv hur mycket man vill med långa duschar, mjuka krämer, massage
* Man FÅR  gå upp i vikt
* Snyggare, fastare och större bröst ;)
* Köpa bebiskläder och bebisprylar
* Känna bebisens sparkar
* Längtan
* Skriva i graviditetsböcker och ta bilder på magen
* Att veta att man verkligen kan bli gravid. (Tänker ofta på andra som inte kan/får uppleva denna känslan)
* Att välja namn tillsammans
* Se olika saker hos sin partner som man inte trodde han hade
* Att se din partner planera och köpa saker till bebisen. HANS längtan.
* Att efter förlossningen glömma besvär och smärta man har haft under graviditeten och förlossningen, i dom första minuterna finns det inga bekymmer. 
* Att sedan få berätta för familj och vänner om sin lycka.


Längtar så otroligt mycket efter lillan, det är helt galet. Men det är nära nu. 41 dagar kvar till BF. 
Lilla s ska få ett syskon, en lillasyster som hon ser jättemycket fram emot att träffa. Och hon längtar till jag blivit smal igen och kan springa med henne i trädgården och hoppa på studsmattan. 
Det längtar jag med efter.


/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela