PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

En tacksamhetens dag <3

Publicerad 2012-10-31 15:22:36 i Lina,

 

Jag känner mig så otroligt tacksam idag! Varför jag just svämmar över av tacksamhet idag vet jag inte, men det är en otroligt härlig känsla!

Jag är så tacksam för att jag både kan höra, se och prata. Tre egenskaper jag allt för många gånger tar för givet, och många med mig.. Tänk att kunna gå på bio, hela den upplevelsen hade ju inte blivit i närheten av samma sak om jag inte hade hört någonting? Inte sett någonting? Inte kunnat prata om filmen efteråt? En sådan enkel sak, men som ger så mycket :)
Att jag dessutom har två fungerande ben att gå på som kan ta mig till t.ex. bion det är ju helt fantastiskt! Jag har två armar, två händer som gör det enkelt för mig att borsta tänderna och laga mat t.ex. Mat för överlevnad och tandborstningen för att slippa hål i tänderna ^^
Att jag har en helt fantastisk kille vid min sida, som älskar mig för den jag är. Just för att jag är som jag är. OCH att jag dessutom kan känna så stark kärlek tillbaka till honom, ja vad säger man? Fantastiskt låter så fjuttigt i detta sammanhang, men det är fantastiskt! Underbart! Att få känna sådana känslor, tänk om jag vore känslokall? Sen att vi inte alltid är överrens och att vi ibland tenderar att dra åt heeeeeelt olika håll, vad gör det? Egentligen? Jag har någon vid min sida som jag älskar och som älskar mig. Det är det faktiskt tråkigt nog inte alla som har.. Så jag är otroligt tacksam över att jag fått den kärleken, tack!
Att jag har ett hem att gå till, att bo i. Det är inte heller något som alla har. Men jag har det. Tack! Jag har en säng att sova i, jag slipper sova på kall och hård betong. Jag har kuddar att luta huvudet mot och täcken att dra om mig så att jag slipper frysa, tack!
Jag kan känna dofter, hur fantastiskt är inte det egentligen? Vackra rosor blir ju ännu vackrare av dess doft och jag som älskar att baka hade nog inte funnit så mycket glädje i att just baka om jag inte kunde känna doften av nybakat, tack!
Jag är omgiven av underbara, mjuka, gosiga och rakt igenom ärliga djur. Vad vore jag utan dom? TACK för att jag inte är allergisk. Jag älskar er, mina nosisar! <3
Att jag dessutom har fått en extra gåva som är länkad till det andliga är jag också otroooligt tacksam för. Tack för att jag fått den gåvan. Jag börjar mer och mer förstå mig på att det är just en gåva, fast att den också kan skrämmas ibland. Men jag vet att jag kommer hitta sätt att hantera den på, tack!

Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst, men jag stoppar där. För nu :) Har ni läst ända hit så är jag tacksam även för det :)
Ha en fantastiskt fortsatt fin dag och kväll hörrni!

Todeloo!
/L

Tack för att du, Nalle, finns vid min sida.
I Love You

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela