PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Idag är jag lite besviken på livet

Publicerad 2012-10-09 17:55:00 i Lina,

Åhhhhhhh!!!!!

Vilken ynklig dag det är idag. En riktig skitdag!
Jag har varit ute på en promenad i regnet och kom precis innanför dörren. Jag älskar att gå i regn, oftast. Jag gillar att allt doftar mycket mer, allting blir lite klarare. En bil luktade varm t.ex. förmodligen hade den inte stått parkerad särskilt länge...
Ingen post fick vi idag heller. Skulle ta mig en avokado. Den var lite brun men jag tänkte att den går säkert att äta men nej. Den smakade skit. Tog en ny, samma sak med den. Fy så besviken jag blev! Vad ska jag nu äta då?! Jag struntade i att äta något då och gick med tung underläpp ut på promenaden på cirka en och en halvtimme.
Typ först nu börjar jag "vakna" till lite mer. Kvällsugglan lär nog aldrig flytta ut ur mig, dess bo är djupt rotat. Det är inget fel med det, problemet är att jag hela tiden anpassar mig för alla andra till förbannelse!
Så när jag får lust att diska och dra igång dammsugaren är det inte ovanligt om klockan passerat nio på kvällen, men eftersom vi bor i hyreshus låter jag bli att göra allt det där jag inte haft energi till på dagen. Vaaaaaarför bor vi inte i ett hus för?! Men idag tänker jag typ skita i det om det nu är så att städlusten faller på. Jag måste väl för fan kunna leva mitt liv? På mitt sätt?
Jag är medveten om att jag tillhör den mindre skaran som fungerar på detta sätt men det betyder inte att mångfald alltid är rätt...

Ikväll är det "Äntligen hemma" på tv, Äntligen! Men.... Det är ju "Ung och bortskämd" också... Oj oj oj, vilket dilemma...^^

Imorgon är det onsdag och då betyder det att imorgon är det torsdag imorgon. Så tekniskt sett (eller med mitt tankesätt) så är det torsdag imorgon och det betyder att M kommer hem! Fy fan va gött!

Todeloo!
 
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela