PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Man får se det positiva i det negativa

Publicerad 2012-10-08 20:42:00 i

Frustrationen och irritationen som uppstår när man duschat och ska ta på sig nya kläder och inser att jag inte har någonting som passar längre. Byxorna går absolut inte att knäppa, linnen och tröjor stumpar på magen och tunikor ser bara roligt ut med tanke på mina "kärlekshandtag". Sen den enda jackan jag kan knäppa är regnjackan. Vilket är svinkallt redan. Lager på lager är vad som gäller på mig i vinter.  
Nästan alla graviditetskilon har satt sig på rumpan och på höfterna (eller kärlekshandtagen rättare sagt), och på halsen. Känner mig som värsta flodhästen med allt fett och dubbelhakan som dallrar när jag går. Och det blir ju inte bättre med tanke på att jag är hungrig varrannan timma och "måste" äta. 
Man får överdriva liiite!
 
Jaja, har gått upp ca 8 kg och det känns ganska okej ändå. Vet ju att detta bara är en kort period till och så länge lillan mår bra så är jag nöjd, och blir det som efter förra förlossningen så gick jag ner alla graviditetskilon + lite till på bara 4 dagar. Hoppas det är likadant denna gången. :)


Fördelen med att ha en rund och gó mage är att man alltid har ett extra bord, vilket är perfekt :D

 
 

/E

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2012-10-08 23:37:30

Det är nog inte fett ! det är vätska :) om man går ner allting på någon dag är det iallafall deifinitivt bara vätska. Jag tycker du är fin :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela