PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Surströmming = Gammal fisk = Dubbelurk!

Publicerad 2012-10-07 16:54:00 i Lina,

Igår var ingen bra dag. En skitdag för att uttrycka mig mildt. Jag fick ingenting gjort alls. Jag ville så mycket men kunde verkligen inte. Tur för mig att jag har en så förstående kille som M <3

På kvällen var vi på jaktfest med M´s jaktlag... De åt surströmming men eftersom jag inte gillar det (vilket inte en annan gubbe där heller gjorde) fick vi sill. Bra!
Men jag smakade surströmming igen för andra gången i mitt liv, men det höll bokstavligt talat på att komma upp lika snabbt igen. Jag kände verkligen hur det vände sig i magen på mig. Lukten (läs STANKEN!), smaken, konsistensen... Nej fy! Det finns nog ingenting jag smakat som fått mig att känna så.
Jag svalde ner med halva M´s öl. GOTT! Till saken hör ju att jag vanligtvis inte är så förtjust i öl, dricker jag öl blir det ofta Corona eller annan mild, ljus öl. Men då var det hur gott som helst och det enda som tog kål på smaken av surfisken.........
Varför äta gammal mat? Surströmming smakar gammalt för att DET ÄR GAMMALT! Salt, gammal fisk... Låter smaskens va? ^^ Slemmig är den också.... Eeeuuuuw!

Men sen är det juh så här också att har man inte smakat kan man juh inte veta om man inte gillar det, även om man kan ana hur det ligger till med den saken. Taste it if you dare...!

Todeloo!
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela