PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Zzzz

Publicerad 2012-10-23 09:43:00 i

Är helt slut. (Jag vet, jag säger det ofta.. eller typ hela tiden).
Vet inte hur jag ska få lilla s att sova hela nätter. Och i SIN säng. 
Varje kväll/natt runt midnatt så kommer hon in till oss. Hon ska ligga tätt intill mig så jag nästan blir utputtad, när hon väl somnat så ligger jag för nära henne, då sparkas eller knuffas hon (omedvetet) och tjuter tills man fått lite luft emellan oss. Sen ska det vändas och vridas. Och då menar jag inte från sida till sida, utan från längden till bredden av sängen. I natt låg hon tillexempel med huvudet på mina ben, och hennes ben på stora S ben. När vi vaknade i morse, så sov hon med fötterna på kudden, precis som Pippi
Hon sover verkligen jätteoroligt varje natt. Det jobbigaste är väl att hon i princip kräver mig. Kommer stora S och ska ta henne så blir hon bara arg och ledsen, och (det kanske låter hur dumt som helst) men det orkar vi inte med på natten. Så det blir automatiskt att det är jag som tar henne. Hon och stora S kommer jättebra överrens på dagen, men inte på natten. Vi kanske måste kämpa lite till så att han med kan ta henne? - Det är faktiskt inte lätt för mig som är gravid och trött pga det, att ta henne varje natt. :/
Går vi jag tillbaka med henne till hennes säng så somnar hon om, en halvtimma - max en timma, sen kommer hon igen. 
Sen på dagen är hon hur pigg som helst, precis som hon har sovit hur mycket, och hur gott som helst. Toker!


Sömnproblem? Nattskräck?


Hur gör ni? Eller har ni några tips?



Nu ska jag svara på en undersökning och sen ska jag banne mig lägga mig och vila lite!


/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela