PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Äckelpeckelflugor!

Publicerad 2012-09-18 12:52:00 i

Något jag absolut inte gillar med hösten är alla dessa flugor. Innan varje måltid får man gå och slå ihjäl si sådär 30-40 st för att man ska kunna få äta (någolunda) ifred. Sen några minuter senare så är dom lika många igen. Var kommer dom ifrån? :O
Äckliga, irreterande och hemska är dom. Måste dom sitta på mig när dom har hela jäkla huset att vara i?? 

Någon som har bra tips för att få bort dom? 
Annars får jag väl köpa såntdära flugpapper (ni vet sånt klibbigt papper man hänger från taket?). Tycker dom är så fruktansvärt ofräscha bara :/

Försvinn fula fluga, försvinn!!

 
 

Eller är det meningen att man ska sitta med flugsmällaren jämte sig hela tiden, eller dra på sig filten för att få vara "ifred"? 


Blir strax att hämta lilla s från dagis. Får se vad vi hittar på idag. Hon har ju gympa, men verkade inte alls speciellt sugen på att gå dit när jag nämde det igår och i morse. Synd när det blir så när dom bytar gympafröken :( Hon har ju alltid varit så glad för gympan innan. Men vi får se, får kanske ge det någon chans till och se om det blir bättre. 
Har ställt mig i kö (eller som reserv) på en dansgrupp som börjar nästa vecka iaf. Hoppas på att det blir bättre :) 



/E

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2012-09-18 19:24:25

Tack :)
Jo jag vet ! Har köpt alvedon som sista utväg, problemet är bara att min huvudvärk inte biter på alvedon, eller, tvärtom blir det ju, haha :D
Men därför känns det lite onödigt att ta dem om de ändå inte hjälper ? Sen den där saltlösningssprayen är ju ett rent skämt, haha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela