PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Är det okej att klappa magen?

Publicerad 2012-09-25 13:26:00 i

Innan när jag läste "Amelia vänta barn" så var det lite diskutioner om det är okej för andra att klappa magen. Så här tycker jag.

Direkt när jag blev gravid så ville jag berätta för andra och jag ville gärna att magen skulle synas. Folk började kommentera magen hit och dit och det är helt okej för mig. MEN när folk lägger handen på magen och sen frågar om dom får känna så känner jag bara.. "det gör du ju redan" -.- 
Jag drar mig lite tillbaka och känner mig på något sätt antastad, jag känner mig obekväm och det känns läskigt. Känns lite som att dom "tafsar".. nej fy! 
Misstro mig inte. Jag älskar bebisen i magen, jag älskar själv att lägga händerna på, eller om stora eller lilla s lägger sina händer på magen. Men när andra gör det, då blir det för mycket!
Om ni nu "måste" känna, så fråga åtminstone först så man är beredd. Jag har en trygghetszon där jag inte vill att andra ska komma in, och kommer någon in så känner jag mig bara obekväm. Ingen klappar mig på magen annars liksom, och visst jag är gravid, men det är inte bebisen dom känner på ändå, det är mig. 
Tycker nästan det är lika illa som om någon skulle gå fram och ta stora S "där nere" och säga "bra jobbat!" när han berättar att han ska bli pappa. (Kanske lite överdriven jämförelse, men SÅ obekvämt känns det)

Alla är vi olika. 

Vad tycker ni?
 
/E

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2012-09-25 20:16:54

hahahah gud vad jag skrattade när jag läste det om snoppen i tidningen ;) tyckte det var sjukt bra jämförelse :D

Postat av: Emma

Publicerad 2012-09-26 08:00:29

Håller till fullo med dig!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela