PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Dagens goda gärning

Publicerad 2012-09-19 10:39:09 i

Phu. Har precis kommit hem efter vad som vanligtvis brukar bli en runda till dagis och hem, men som idag blev till dagis-hem-halvvägs-till-dagis-och-hem igen-runda.

När jag och lilla s var på väg till dagis kom det en hund springandes. Ingen ägare i syntes till, den sprang lite före hela tiden.. men til lslut stannade den så jag kunde kolla om den hade halsband eller id-märkning. Men inget. Sen sprang den igen. Fortfarande nära oss, men en bit före. Hela vägen till dagis, sen väntade den på mig utanför och följde med mig hela vägen hem. Höll på att få hjärtattack ett par gånger då den sprang rätt ut framför bilar och bussar. Personerna höjde armarna och skakade på huvudet åt mig eftersom de trodde att det var min hund. Usch. Ville ju att den stackars hunden skulle komma hem igen, så gick till grannen och lånade ett koppel och gick på "husse-och-matte-jakt". Dörrknackning och tålamod. 
Till slut hittade vi rätt hus och både Bella (som vovven tydligen hette) matte, husse och jag blev glada. Så gick hem med gott samvete. Känndes riktigt bra :) 

Ska sätta igång med dammsugning och ta ut bebissakerna som vi fick igår i förrådet. 
Sen kommer bilderna komma upp på vagnen! :)
 
 
 


/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela