PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Fingertwist

Publicerad 2012-09-11 13:17:00 i

Nu har jag stört mig på detta i snart en veckas tid. Vad heter den dära leken? Ni vet när man hade ett ihopknutet snöre i händerna / mellan fingrarna och man kunde göra olika mönster själv eller tillsammans med en kompis. Gjorde man det tillsammans med en kompis så skulle man "ta över" snörerna genom att ta i kryssen som bildats, och antingen dra under och över, eller över och under tills det bildade ett nytt mönster. Man kunde göra b la vaggan, kaffekoppen och flaggan. 
Väldigt svårt att beskriva denna lek. Men ni som är födda under 80 och tidigt 90-tal kommer väl ihåg denna lek?  Kommer ni ihåg vad den hette? Fingertwist, twist, snörleken?


 
Kan slå vad om att jag skulle komma ihåg allt om jag provade ;) 
 
/E

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2012-09-11 13:23:33

Hatar att inte komma på saker... men är du säker på att det hette någonting? man aknske bara ; ta här ! haha , åh jag minns inte ... däremot kan jag känna i fingrarna hur jag skulle tagit över på bilden ! in med tumme och pekfinger ovanifrån dra upp ch ut och in under och dra av kompisens fingrar och dra med händerna ifrån varandra ;p eller med lillfingrarna kunde man ta först ena sidan och sen med andra lillfingret, ta andra siden UNDER tråden som man håller med första lillafingret, typ som i kors , och sen över under på samma sätt som innan :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela