PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Tippen

Publicerad 2012-09-16 13:55:40 i

Helt otroligt så mycket skräp man samlar på sig. Har haft storrensning i garderober, skåp, vind och förråd både igår och idag. Blev en tur till tippen nu i förmiddes. Nu är det tomt och fint överallt :) (ett tag iaf). Stora S är i garaget och håller på med bilen just nu. Även om det inte är kul att han är där så vet jag med att vi behöver få den fixad. 
Jag och lilla s håller på att baka sockerbullar med vaniljfyllning under tiden. Så har vi och gottar oss till eftermiddagsfikan sen ;) 

Händer inte så mkt annat idag. Ska kolla upp lite dansgrupper och så till lilla s. Om det finns någon grupp i närheten där hon kan börja. Men det får bli ikväll. 

Vad gör ni idag, denna söndag? :)

/E

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2012-09-16 14:14:17

Nej men så som du skrev är ju precis som jag, jag byter också sängkläder varannan vecka, varje bara om maskinen inte är full men det händer inte så ofta för sängkläder tar ju så stor plats... toan max två ggr i veckan, men många veckor blir det bara på söndagsstädningen, den ser ju inte skitig ut ?! dammsugar gör jag bara på söndagen, men den brukar åka fram av sambon två gånger extra under veckan.
Kylskåp, micro etc är också som du skriver : när jag får ett ryck, det är inte så ofta, en gång i månaden ungefär.
sen köksbänk och spis, glasbord etc går så fort så det gör jag efter middagen varje dag, jag kladdar så mkt på spisen, haha ! sen hatar jag när våra svarta ytor blir helt dammiga direkt men det går också ganska snabbt att ta varannan eller var tredje dag.. det går ju på max 5 minuter.
Sen har jag ju tid att röja undan saker som ligger fel, jag går ju bara hemma om dagarna liksom ... det enda jag nog gör för ofta är att tvätta! känns som tvättkorgen alltid är full, jag har oftast kläder flera dagar ( förutom underkläder och strumpor) men sambon kan bara ha tröjor etc i en dag innan de luktar svett ;) haha ! och handdukar i badrummet åker i maskinen när jag ändå ska tvätta samma färg.
Men visst kan man ha sängkläder i två veckor ?! jag får aaaaaalldeles för mkt tvätt om jag ska byta dem varje söndag ... som sagt ; BARA om jag skulle behöva något smutsigt i den färgen och därför ändå ska tvätta, så kan sängkläderna åka med oftare, men varannan söndag åker de alltid i tvätten oavsett.

Postat av: Nina

Publicerad 2012-09-16 14:19:01

Åååh vad kul! vad vill hon dansa!? :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela