PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Boll nr.1 = Hus

Publicerad 2013-02-01 09:51:00 i Huset,

 
Ja, nu tänker jag inte hålla er på sträckbänken längre. Vi flyttar till hus om ca två månader. Med blandade känslor :P Men det blir nog roligt och bra :)
Egentligen "vill" jag inte ha hus här uppe, jag vill ju fortfarande flytta söderut igen, men det är väl knappast någon nyhet? ^^
Men eftersom vi ändå bor här uppe nu lär det ju vara skönare att bo i hus än i den här lägenheten (Och både M och jag passar nog allra bäst att bo i hus.. ^^). Även om läget på den här lägenheten är väldigt bra och ligger i ett trivsamt område. Men man får ju inte göra någonting själv med den eftersom att det är en hyresrätt (och så vill man ju inte kosta på den för mycket heller när man inte äger den liksom..)
Så det finns ju många födelar med att flytta till hus istället. Egen gräsmatta (som kaninerna kan vara och skutta på:), Renovera och göra vad man vill med det utan att någon lägger sig i, Städa, pyssla eller lyssna på musik (sent på kvällarna^^) utan att störa någon annan (eller för den delen bli störd av någon annan).
Slippa boka tvättstugan.... Man kan tvätta när man vill istället!
Sedan är det ju inte så jäkla kul att behöva vara ensam i ett hus, i synnerhet inte om kvällarna... Men men^^

Här får ni ett smakprov iallafall, fler bilder kommer.
Huset är inte direkt mitt drömhus (ännu iallafall^^) och jag avskyr dom små, onödiga fönstrena på ovanvåningen som gör det svårt att möblera och ger sämsta möjliga ljusinsläpp.... Men men, vi ska nog se till att få ordning på det här torpet ska ni se!^^
"Tomtebo"
(Mäklarbild)
 
Todeloo!
/L

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2013-02-01 12:32:56

Då hade jag ett rätt iaf :D
SÅ roligt för er, hoppas att ni kommer att trivas!
Krma kram

Svar: Hehe, ja det var väl den jag trodde att du skulle ha rätt på också^^ Vi får väl se med nummer två :PVad var det som gjorde att du trodde att vi skulle flytta till hus?
Som jag skrev så känns det jättekul samtidigt som jag lääääääängtar HEM igen^^ Men det ena utesluter ju inte det andra, det lär bli ett bättre boende iallafall :) Kram kraaaam! :)
positivaarne.blogg.se

Postat av: Emma

Publicerad 2013-02-01 23:04:43

Nä jag vet inte varför jag trodde det, fick bara den känslan :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela