PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Människor är svårt, djur är lätt.

Publicerad 2013-02-09 14:05:00 i Lina,

När känslorna inte stämmer in på redan befintliga ord. När man försöker hitta något att säga som beskriver tillståndet i den lilla bubbla man råkat hamna i men man famlar efter orden och snubblar fram på obegripliga meningar.
Jag blev elldeles för sentimental när jag vispade runt med diskborsten och torkade bänkarna i köket.
Det fick bli kaffe nu och mitt upp i allt blev vi hundvakt igen,Tack! Skönt.
Människor är svårt, djur är lätt.


Myser i mitt knä, ord känns egentligen överflödiga här... <3

Tack och hej, over and out!
/L


Förresten! Visste ni att man kan lura sig själv till en annan sinnesstämning? Om man är ledsen eller arg till exempel. Om man då börjar le, och sträcker på sig så skickar du signaler till hjärnan och lurar dig själv med att du egentligen är glad. Det fungerar faktiskt! Försök vara arg när du går runt och tokflinar för dig själv, det går inte, då känns allt bara löjligt! :P
Okej, är du riktigt jävla förbannad kanske du inte blir tokglad direkt men du kommer iallafall upp till en lite ljusare nivå så istället för skitförbannad kanske du bara är arg istället :)
Nu ska jag hundmysa och mota dåliga tankar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela