PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

BVC och promenad

Publicerad 2013-01-23 11:47:00 i

Det märks att vi kommit in i vardagen igen. Det är fullt upp hela tiden, det blir ju så när inte stora S är hemma och kan hjälpa till längre på dagarna. 
Lilla s är lämnad på dagis. Gick lika smidigt att gå upp, klä på sig frukost och ta på sig kläder idag. Det märks att hon saknat att vara där. 
Har varit på BVC med N. Allt gick jättebra och hon växer på bra. Idag på 4v kontrollen så väger hon 4570g och är 57.5 cm lång. Vi pratade lite om hennes sugbehov. Om att hon vill amma hela tiden, gärna varannan - var tredje timme. Vilket gör att jag blir helt slut. Hinner ju inte med någonting annat. Får hon inte bröstet så blir hon hysterisk. Nappen funkar bara ibland. När hon blir hysterisk och inte får bröstet så är det bara jag som kan trösta henne. Vilket med är jobbigt, då skulle det vara skönt med lite avlastning ibland. Men BVC-sköteskan sa att N nog är inne i en period då hon vill ha mammas närhet och att hon kanske växer extra mycket nu, och därav äter mer. 
Bara att kämpa på helt enkelt. :) 

Det är kul att se hur mycket hon förändras hela tiden. Tiden går ju så snabbt och det händer så mycket när dom är så små. Hon fokuserar blicken jättebra och kämpar på när man lägger henne på magen. Hon är mer och mer vaken och är "med" oss. 
Lilla s tycker fortfarande att det är roligt att ha en lillasyster och är hur stolt som helst. Vill gärna hålla så fort N är vaken. Hon är duktig och hjälper mig ibland med, om jag gör annat, genom att stoppa in nappen eller sjunger för henne. Världens bästa storasyster är hon. :) 
Det enda lilla s tycker är jobbigt är att jag inte riktigt har samma tid för henne som innan. Hon vill gärna att jag ska vara med och leka och pyssla hela tiden, vilket inte funkar nu. Men det är något som kommer bli bättre, hon kommer lära sig att man faktiskt kan leka själv med (hoppas jag).

Jag känner mig ganska trött i och med att N har sina vaken-perioder på nätterna. Så känner därför att jag inte har så mycket energi, men försöker ändå göra det bästa av situationen. Kan jag inte roa lilla s och N, så så försöker jag be jag svärmor om hjälp, gå till ÖF eller ringa till någon kompis så lilla s kan leka.  

Som sagt, lilla s är lämnad på dagis. Gick till BVC med N sen tillbaka hem och mata N och sen tog jag med Kacper, svärmor och N på en promenad i det fina (men kalla) vädret. N sover fortfarande i vagnen. Ska passa på att slänga igång en maskin tvätt till, dammsuga och äta innan jag och N ska ta en promenad för att hämta lilla s igen. 






/E
 

Kommentarer

Postat av: malin [fotoblogg]

Publicerad 2013-01-23 14:01:47

sv till lina:
ja det är inte lätt med distansförhållande, men när man tänker på att det kommer vara värt det senare när man har rätt utbildning och kan jobba med det man älskar så är det värt det :)

jag tar 100 kr för en design! kram

Svar: Ja, precis. Det är bra att du kan hålla humöret uppe och tänka på det positiva :) Och jag kan lova att er förhållande kommer bli väldigt, väldigt speciellt när ni klarat av den här tiden ifrån varandra. Ni kommer uppskatta tiden tillsammans på ett mer dyrbart sätt :)
Okej, en hundring var ju inte så farligt^^ Jag ska ha dig i åtanke om det blir aktuellt med en design :)
Trevlig helg!
/Lina
positivaarne.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela