PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

En ko, en häst eller en tupp?

Publicerad 2013-01-20 22:06:35 i

Sitter i bilen och plötsligt säger lilla s "Jag vill ha en kossa!"
"det går inte" svarar jag, "dom är för stora och skulle inte få plats i trädgården", Hon ser en aning besviken ut, men efter en stund så säger hon; "då vill jag ha en häst i stället!". Jag förklarar att en häst behöver ryktas, matas, ridas och att även hästar behöver mycket plats. Helst ett stall och en hage. "Men mamma, vi kan bygga ett stall" säger hon och sträcker ut armarna precis som att det inte skulle vara något problem alls. Förklarar att en häst och att bygga ett stall kostar mycket, mycket pengar. Än en gång blir hon besviken.. funderar ett tag och säger till slut "men då vill jag ha en tupp i alla fall."
Sa denna gången att det kanske inte var så smart att ha en tupp i trädgården tillsammans med Kacper. Att han kommer nog äta upp tuppen eller leka med den. 
Än en gång har hon ett enkalt svar; "men då bygger vi en bur till tuppen, så inte Kacper kan ta honom. Bara en liten bur, mamma." 



Behöver jag säga att jag gjorde henne besviken en tredje gång?



/E

Kommentarer

Postat av: Mli - Husägare & blivande mamma ♥

Publicerad 2013-01-21 13:42:30

Hehe, ååh men vad glad jag blir :) Kände efter alla positiva kommentarer, så fanns det inte så mycket att fundera över ;) Såklart det ska vara så, att inte ta någon skit och inte lägga någon energi på det negativa, såklart jag ska fortsätta :)

Nu funkar det utmärkt att gå in på eran blogg :) Vilken tur! Har du fixat något eller försvann det av sig självt? KRAMAR!

Svar: Ja, och jag menar faktiskt det att du ger min inspiration och energi till att göra saker. Min sambo jobbar borta mån-tors varje vecka med väldigt få undantag så jag blir mycket ensam, och att hålla uppe humöret och energin då är inte alltid det lättaste, då är det bra att din blogg finns! Just nu håller jag på att läsa gamla inlägg du gjort om renoveringen av ert hus, vi går ju själv och hoppas på att f flytta till hus snart så det ger mycket inspiration! :)
Jag har faktiskt inte gjort någonting, så jag vet inte vad felet som var trasig var^^ Hörde inget annat från någon anna heller så förhoppningsvis var det bara något tillfälligt :)
Ser fram emot att få fortsätta följa din blogg! Kram! :)
positivaarne.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela