PositivaArne

Tankar och ideér från norr till söder.

Sova och obehag

Publicerad 2013-01-05 22:17:49 i

N har precis somnat, jag hade egentligen tyckt att hon kunde varit vaken en stund till, men det ville inte hon. Så nu är frågan om jag ska lägga mig, eller om jag ska vänta tills hon vaknar igen (så jag får ammat henne innan natten). Är egentligen ganska trött. Men den här tiden är ju min och stora S "egna" tid. Pratade om att sätta igång en film. Men vi får se hur jag gör. Jag behöver sömnen, samtidigt som vi behöver varandra. 
Hon har börjat bli väldigt bestämd med maten. Ska ammas både när hon vaknar och sen igen innan hon somnar, och som jag nämnt tidigare så vill hon gärna somna vid bröstet. Sen får man lägga ner henne när hon somnat in hårt. Annars får man höra på gallskrik. Bestämd liten flicka ;) 

Var ute en timma och promenarade i eftermiddes hela familjen + hunden i det fina vädret. Märktes att Kacper inte fått sin promenad på några dagar. Han var helt överspelt och hur lycklig som helst när han fick springa lös. 
Sen sov han av utmattning när vi kom hem. Haha.
Barnen var med trötta, så blev massa mys resten av eftermiddagen. :)
 


Föresten. Hade lagt ut stora S slutsteg på blocket igår. I natt var det en kille som skrev att han var intresserad av båda. Jag svarade honom när jag ammade under natten och skrev att båda fanns kvar. Bara någon minut senare svarade han igen och frågade om han kunde komma och kolla på dom som idag då. Jag skrev att det givetvis gick bra och frågade när. "Kl 08? Så kan du ju bjuda på en kopp kaffe med ;)" fick jag till svar. Blev ganska så förvånad och rädd av det svaret, så skrev i chock "Nej, det är på tok för tidigt". Sen skrev han igen att han kom runt lunch. 
Berättade för stora S hur obehagligt jag tyckte det var, så han fick öppna dörren när han kom. Han köpte inte något utav slutstegen och påstod att han kollade åt en kompis, stannade typ bara någon minut. Bara ca 45 minuter efter han åkt härifrån så skriver han ännu ett mail "Du verkar väldigt trevlig, synd att jag inte fick träffa dig". 

Usch, får rysningar bara jag skriver om det. Brukar alltid se till att stora S är hemma när någon ska komma och titta på saker som vi lagt ut. Men detta var verkligen den värsta personen jag varit med om. Kanske inte låter så hemskt, men tycker det var/är väldigt obehagligt. Sen att han dessutom vet min mail och var jag bor gör inte saken bättre. 
Kalla mig gärna hare, fegis eller vad fan som helst.
 
 
 
/E
 
 

Kommentarer

Postat av: Hannah

Publicerad 2013-01-06 00:02:50

Men fy vad obehagligt! Vilken vidrig människa :( Nä jag förstår precis att du blev rädd!

Svar: Ja, det var verkligen obehagligt.
positivaarne.blogg.se

Postat av: Sandra

Publicerad 2013-01-08 10:48:53

Fasen vad obehagligt. Tur du hade S hemma då! Jag hade nog varit minst lika rädd själv!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela